Repræsentantskabsvalget sat i gang

Valget til TryghedsGruppens repræsentantskab sat i gang i Region Syddanmark.

Fra i dag tirsdag den 24. januar og frem til den 7. februar 2012 har TryghedsGruppens ca. 240.000 medlemmer i Region Syddanmark mulighed for at stemme ved valget til TryghedsGruppens repræsentantskab.

TryghedsGruppens medlemmer i regionen skal vælge 15 medlemmer til TryghedsGruppens repræsentantskab for en femårig periode. I alt stiller 25 kandidater fra regionen op til valget.

Repræsentantskabet er det øverste organ i TryghedsGruppen. Repræsentantskabet er en vigtig del af medlemsdemokratiet i TryghedsGruppen. Repræsentantskabet har bl.a. som opgave at udstikke rammerne for selskabets arbejde, vælge bestyrelsen og godkende årsrapporter. TryghedsGruppens repræsentantskab består af i alt 70 medlemsvalgte repræsentanter.

Region Syddanmarks kandidater til repræsentantskabsvalget 2012:

• Lisbeth Oxholm Andersen, Løgumkloster
  • Poul Bendt Andersen, Middelfart
  • Henrik Thulstrup Bruhn, Vejle
  • Gert Christiansen, Tønder
  • Bente Finsen, Odense M.
  • Peter Gæmelke, Vejen
  • Anders Hansen, Kolding
  • Jane Heitmann, Faaborg
  • Lars Erik Hornemann, Svendborg
  • Henrik Horup, Blommenslyst
  • Carsten Oldenburg Jensen, Skærbæk
  • Torben Jensen, Esbjerg Ø.
  • Kim Oberg Jessen, Sønderborg
  • Jens Christian Jørgensen, Haderslev
  • Line Knudsen, Vonge
  • Allan Kruse, Oure
  • Bent Claudi Lassen, Asperup
  • Iver Leuenhagen, Esbjerg V.
  • Jens Iwer Petersen, Sønderborg
  • Merete Due Paarup, Jordrup
  • Søren Rasmussen, Odense C.
  • Lone Rossen, Odense C.
  • Helle Taulbjerg, Aabenraa
  • Robert Brogaard Terkelsen, Grindsted
  • Ernst Villemoes, Odense NV.

Alle stemmeberettigede medlemmer modtager i disse dage et valgbrev fra TryghedsGruppen, som indeholder en stemmeseddel og en valgavis, hvor man kan læse mere om selskabet, repræsentantskabets arbejde og de enkelte kandidater til valget.

TryghedsGruppen er hovedaktionær i forsikringsselskabet Tryg og ejer desuden en række sundhedsvirksomheder. TryghedsGruppen bruger en del af sine midler på TrygFondens almennyttige aktiviteter for at skabe tryghed i Danmark. TrygFondens aktiviteter i Region Syddanmark omfatter bl.a. forskning i børns sundhed, livreddere på jyske og fynske strande samt besøgshunde til demente på plejehjem i Kerteminde og Vejle.

Unna M. Balle, kommunikationskonsulent

TryghedsGruppen smba, M: 30 56 34 38

TryghedsGruppen smba er en medlemsbaseret virksomhed med flere end 1 million medlemmer. Medlemmerne er forsikringstagerne i Tryg og Nordea Liv & Pension i Danmark. TryghedsGruppen er med 60 % hovedaktionær i Nordens næststørste forsikringskoncern Tryg. Derudover ejer virksomheden de nordiske motionskæder SATS og Fresh Fitness, den svenske virksomhed Previa, der rådgiver offentlige og private organisationer om medarbejdersundhed, dens danske søstervirksomhed PreviaSundhed samt Sahva, der fremstiller hjælpemidler til mennesker med bevægelseshandicap. Endelig ejer TryghedsGruppen aktiemajoriteten i Quick Care, der udbyder afklaring, opkvalificering og udplacering af sygemeldte i forhold til arbejdsmarkedet, samt en andel i Kærkommen, som er leverandør af privat hjemmehjælp og personlig pleje i Region Ho-vedstaden og Nordjylland. Overskuddet fra TryghedsGruppens aktiviteter går til at skabe tryghed i Danmark. Det sker gennem de almennyttige aktiviteter i TrygFonden, der støtter en lang række almennyttige aktiviteter inden for områderne sikkerhed, sundhed og trivsel. I 2011 støtter TrygFonden trygheden i Danmark med cirka 500 mio. DKK.