Ny administrerende direktør til TryghedsGruppen

TryghedsGruppen søger en stærk og dedikeret leder som ny administrerende direktør

TryghedsGruppen er hovedejer af forsikringsselskabet Tryg og står bag TrygFondens almennyttige aktiviteter.

TryghedsGruppen er moderselskabet i Tryg-familien, og det er her, at TryghedsGruppens medlemmer – Trygs kunder – kan få indflydelse på TryghedsGruppens og TrygFondens arbejde. TryghedsGruppen har en formue på 37 mia. kr., som er skabt gennem generationer og har i dag 3 vigtige målsætninger:

Være en god og langsigtet ejer af Tryg med et solidt kapitalberedskab, være en markant almennyttig aktør i det danske samfund gennem TrygFonden og være til for medlemmerne gennem aktiviteter og udbetaling af medlemsbonus.
Som administrerende direktør skal du stå i spidsen for dette arbejde.

Værdi og tryghed for det danske samfund

TryghedsGruppen er et medlemsbaseret selskab, der bygger på en lang historie af danske demokratiske værdier. Forsikringstagere i Tryg bliver automatisk medlem af TryghedsGruppen, som dermed tæller ca. 1 mio. medlemmer.

Som medlem har man mulighed for at stille op som kandidat og stemme, når der er valg til repræsentantskabet.

Repræsentantskabet tæller 70 medlemmer valgt i hele Danmark. Repræsentantskabet vælger bestyrelsen og deltager aktivt sammen med bestyrelsen og direktionen i at sætte retning for forvaltningen af formuen og anvendelsen af det årlige overskud til bonus til medlemmerne og det almennyttige arbejde.

Den administrerende direktørs profil

Jobbet kræver en dedikeret og stærk topleder, der kommunikativt såvel som ledelsesmæssigt kan håndtere den overordnede ledelse af selskabet i et komplekst interessentbillede, og ikke mindst besidder evnen til at opbygge samt vedligeholde relationer og netværk.

Det forventes, at du har betydelig erfaring som topleder i en organisation, privat virksomhed eller offentlig institution. Ligeledes er det essentielt, at du besidder en solid finansiel forståelse samt er kommercielt tænkende.

Som administrerende direktør er du ansvarlig for, at TryghedsGruppen bidrager til sammenhæng og samhørighed i Tryg-familien, og at der er et tillidsfuldt og værdiskabende samarbejde mellem de forskellige ”familiemedlemmer”.

Herunder er det en central opgave at videreføre og fortsat udbygge selskabets fokus på demokrati og medlemmer.

Det forventes, at du har et veludviklet strategisk mindset samt evnen til at håndtere komplekse processer, strukturere og planlægge, og du kan fastholde overblikket. Ligeledes er det væsentligt, at du er en person med et stærkt samfundssyn. Du skal kunne begå dig i både et kommercielt og et politisk miljø samt kunne håndtere mange interessenter.

Ideelt har du en forståelse for forsikring, som er TryghedsGruppens hovedinvestering, men afgørende er naturligvis en interesse og gerne erfaring inden for sikkerhed, sundhed og trivsel. Har du medieerfaring er det et plus, men vigtigst er evnen til at kommunikere i øjenhøjde på områder, der til tider kan være komplekse.

Ansøgning og kontakt

Rekrutteringen varetages af Heidrick & Struggles.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til bestyrelsesformand,
Jesper Hjulmand på tlf. 4058 3565 eller hos Heidrick & Struggles, partner, Anne Mette Dissing-Immerkær og partner, Peter Christiansen på tlf. 3337 7600.

Frist: 20. august 2018.
Ansøgningen sendes til ansogning@heidrick.com