TryghedsGruppen søger struktureret investeringsanalytiker

Vil du være en del af TryghedsGruppens investeringsafdeling?

TryghedsGruppens investeringsafdeling, har over tid leveret et højt og stabilt risikojusteret afkast af de investerede midler, og vi har i perioden 2007-2017 genereret et gennemsnitligt afkast på 4,8% p.a. og et samlet merafkast på 1,4% p.a. i forhold til benchmark. Til at bistå med at fastholde denne udvikling søger vi nu en struktureret investeringsanalytiker til vores investeringsafdeling.

TryghedsGruppen er et medlemsbaseret selskab med en investeringsportefølje på omkring DKK 10 mia. ud over den strategiske ejerandel på 60% af Tryg Forsikring A/S. Formuen udgør i alt DKK 37 mia. Vi søger nu en investeringsanalytiker til vores investeringsafdelingen, der er ansvarlig for investeringsporteføljen. Porteføljen består pt af traditionelle likvide investeringsstrategier/fonde samt illikvide investeringsstrategier i form af private equity fonde, kreditfonde samt ejendomsfonde.

TryghedsGruppen har valgt at outsource en stor del af investeringsprocessen til eksterne managere. Opgaven i investeringsafdelingen er derfor alene at generere et attraktivt risikojusteret afkast via strategisk og taktisk asset allocation samt valg af managere under nøje hensyntagen til risikoen i porteføljen.

Specifikke opgaver

• Opdatering af investeringsværktøjer, typisk i Excel
  • Håndtering af likviditet og likviditetsprognoser
  • Porteføljeanalyser
  • Monitorering af eksterne managere
  • Bistå med implementering af nye investeringsstrategier
  • Analyse af investeringscases
  • Udarbejdelse af arbejdsbeskrivelser og forretningsgange
  • Ad hoc analyser.

Om dig

• Du er struktureret og har styr på detaljen
  • Du har erfaring med og/eller interesse for investering
  • Du har en relevant akademisk uddannelse eller anden baggrund med relevant erfaring
  • Du har nogle års e rfaring, helst fra en investeringsorganisation
  • Du kan lide at arbejde med tal og er udpræget analytisk anlagt
  • Du kan arbejde selvstændigt, er engageret, ansvarsbevidst og serviceminded.

Vi tilbyder

• En spændende og i perioder travl hverdag
  • Fleksibilitet og et godt kollegialt miljø
  • Attraktive ansættelsesvilkår og løn, der matcher dine erfaringer og kompetencer.

Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte Investment Director Thomas Ladefoged på 61 55 71 22 eller tl@tryghedsgruppen.dk

Har du lyst til at være vores nye kollega, så send din ansøgning til job@tryghedsgruppen.dk. Ansøgningsfrist er 10. september 2018.

Læs mere om TryghedsGruppen