TryghedsGruppen søger investeringsanalytiker

TryghedsGruppen søger en investeringsanalytiker, der er ansvarlig for at sikre et attraktivt risikojusteret afkast på TryghedsGruppens investeringsportefølje

TryghedsGruppen er et medlemsbaseret selskab, der dels er hovedejer af forsikringsselskabet Tryg, dels står bag TrygFondens almennyttige aktiviteter og dels forvalter en investeringsportefølje på omkring DKK 10 mia.

Vi søger nu en investeringsanalytiker til vores investeringsafdeling, der er ansvarlig for at sikre et attraktivt risikojusteret afkast på TryghedsGruppens investeringsportefølje.

Da en stor del af forvaltningen er outsourcet, er fokus i investeringsafdelingen på strategisk og taktisk asset allocation samt valg af managere under nøje hensyntagen til risikoen i porteføljen.

Porteføljen består p.t. af traditionelle likvide investeringsstrategier/fonde samt illikvide investeringsstrategier i form af private equity fonde, kreditfonde samt ejendomsfonde. Vores investeringer har over tid leveret et højt og stabilt risikojusteret afkast af de investerede midler, og vi har i perioden 2013-2018 genereret et gennemsnitligt afkast på 5,2% p.a. og et samlet merafkast på 1,4% p.a. i forhold til benchmark.

Opgaver

Som investeringsanalytiker vil du komme til at arbejde med en bred vifte af investeringsrelaterede opgaver som for eksempel:

• Opdatering af investeringsværktøjer, typisk i Excel
  • Håndtering af likviditet og likviditetsprognoser
  • Porteføljeanalyser
  • Monitorering af eksterne managere
  • Implementering af nye investeringsstrategier
  • Analyse af investeringscases
  • Udarbejdelse af arbejdsbeskrivelser og forretningsgange
  • Ad hoc analyser

Om dig

For at du og jobbet skal passe sammen, forventer vi at du:

• har en relevant uddannelse med et stort indhold af økonomi og investering
  • er struktureret og har styr på detaljen
  • har erfaring med og/eller interesse for investering
  • har nogle års erfaring, helst fra en investeringsorganisation
  • kan lide at arbejde med tal og er udpræget analytisk anlagt
  • kan arbejde selvstændigt, er engageret, ansvarsbevidst og serviceminded
  • er god til at kommunikere investeringsfaglige emner på en tilgængelig måde.

Vi tilbyder

Som investeringsanalytiker i TryghedsGruppen kan du forvente:

• en spændende og i perioder travl hverdag
  • gode muligheder for faglig udvikling
  • fleksibilitet og et godt kollegialt miljø på en arbejdsplads med opgaver, der spænder vidt
  • attraktive ansættelsesvilkår og løn, der matcher dine erfaringer og kompetencer.

Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte Investment Director Thomas Ladefoged på 61 55 71 22 eller TL@tryghedsgruppen.dk.

Har du lyst til at være vores nye kollega, så send din ansøgning til job@tryghedsgruppen.dk. Ansøgningsfrist er 23. september 2019.

TryghedsGruppen er hovedejer af forsikringsselskabet Tryg og står bag TrygFonden. Med samtlige danske kunder i Tryg og Alka som medlemmer er TryghedsGruppen et af Danmarks største medlemsbaserede selskaber med omkring 1,3 mio. medlemmer.

Vi er 43 ansatte, der er organiseret i tre afdelinger: Økonomi og investering, TrygFonden samt Demokrati og medlemmer. TryghedsGruppen har til huse i moderne og lyse lokaler tæt på Sorgenfri Station.

Læs mere om TryghedsGruppens investeringer