I dag er sidste chance for at stemme!

Tirsdag den 3. februar er sidste chance for at stemme ved valget til TryghedsGruppens repræsentantskab, som i år finder sted i Region Hovedstaden. I alt 370.000 medlemmer har nu muligheden for at få indflydelse på trygheden i regionen ved at stemme til vores valg.

I dag er sidste mulighed for at få indflydelse på trygheden i Danmark. Tirsdag den 3. februar er sidste dag, hvor man kan stemme til valget i TryghedsGruppen i Region Hovedstaden og dermed få indflydelse på trygheden. Det er forsikringstagerne i Tryg og Nordea Liv & Pension i Region Hovedstaden, der kan stemme ved valget. 35 kandidater er opstillet fra hele regionen.

Formanden for repræsentantskabet, Leila Lindén, opfordrer alle 370.000 medlemmer i Region Hovedstaden til at skynde sig at stemme.

”Det er nu, man skal få sat sit kryds. Der er kun fem dage tilbage! Som medlem har man også i år en mulighed for at få indflydelse på, hvem der skal sidde i vores repræsentantskab og altså, hvordan trygheden i Danmark skal fortsætte,” siger Leila Lindén.

Valget blev skudt i gang den 20. januar 2015.  I år er det første gang, at medlemmerne i Region Hovedstaden har valget mellem at stemme digitalt eller pr. brev. Det er anden gang, at TryghedsGruppen afholder digitalt valg. Første gang fandt sted ved valget til repræsentantskabet i Region Nordjylland i 2014.

Der er 35 kandidater, som har stillet op til valget i Region Hovedstaden, og der er 21 pladser, som denne gang skal besættes. På www.tryghedsgruppen.dk kan man læse mere om de forskellige kandidater.

”Vi, der har siddet i repræsentantskabet de seneste fem år, har sat vores klare fingeraftryk på trygheden i Danmark. Gennem det almennyttige arbejde i TrygFonden har vi blandt andet sendt den første akutlægehelikopter i luften, etableret et børneforskningscenter og gjort TryghedsGruppen til en central ejer af en af Nordens største sundhedsaktører, Falck Healthcare. Nu har medlemmerne i Region Hovedstaden muligheden for at beslutte, hvem der skal være med til at sætte fingeraftrykket på de næste fem år. De kan nå det endnu. Men der er kun få dage tilbage at stemme i, ” siger Leila Lindén.

Tirsdag den 3. februar ved midnat er sidste udkald for at stemme.

Fakta

Medlemmer af TryghedsGruppen er alle forsikringstagere i Tryg samt Nordea Liv & Pension. Vi informerer om valget via tryghedsgruppen.dk, Facebook, annoncer i aviser og hjemmesider – herunder hos både Tryg og Nordea Liv & Pension.

Der er valg en gang om året til TryghedsGruppens repræsentantskab – på skift i de fem regioner.
De nyvalgte repræsentanter indtræder i forbindelse med det ordinære repræsentantskabsmøde den 18. marts 2015.

Repræsentantskabet, som er TryghedsGruppens øverste myndighed, består af 70 personer, der alle er medlemmer, ligesom det er medlemmerne der vælger repræsentantskabet. Medlemmerne har på den måde både indirekte og direkte indflydelse på TryghedsGruppens og TrygFondens arbejde med bl.a. at arbejde for at alle danskere skal kunne tage vare på egen og andres tryghed.