God dialog under Hunos foretræde for udvalg

TryghedsGruppens bestyrelsesformand Jørgen Huno Rasmussen har orienteret Folketingets Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalg om repræsentantskabets seneste store beslutninger.

Det skete under et foretræde torsdag den 30. april, hvor udvalget skulle drøfte en redegørelse om åbenhed. Redegørelsen fastslog, at der i blandt andet TryghedsGruppen ikke er behov for yderligere tiltag omkring åbenhed.

TryghedsGruppen benyttede denne lejlighed til - ved bestyrelsesformand Jørgen Huno Rasmussen - at orientere udvalget om repræsentantskabets beslutning om en ny fremtidig struktur og medlemsbonus samt beslutningen om at gøre dele af repræsentantskabsmøderne åbne for pressen.

Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget spurgte med interesse til repræsentantskabets beslutninger og åbenhed i TryghedsGruppen.

”Det er positivt, at udvalget har opmærksomheden rettet mod dette område. Det forpligter, når man som TryghedsGruppen er en af Danmarks største demokratiske organisationer – og samtidig forvalter en stor, historisk formue. Det ansvar vil vi gøre alt for at leve op til. Derfor er en vigtig del af vores arbejde også at kommunikere åbent og transparent med vores repræsentanter, medlemmer og omverdenen. Det synes jeg også, at vi gør. Men vi bestræber os hele tiden på at gøre det endnu bedre. Derfor var det også vigtigt for os at mødes med medlemmerne i Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget,” siger Jørgen Huno Rasmussen.

Læs baggrundmaterialet, som vi havde sendt til udvalget forud for Jørgen Huno Rasmussens foretræde, her.

Læs hele Erhvervs- og Vækstministeriets redegørelse om åbenhed her.

Læs ministerens følgebrev til redegørelsen her.

Læs TryghedsGruppens anmodning om foretræde for Erhvervs-, Vækst- og Eksportudvalget her.