Kampvalget er afgjort: 10 sjællændere får indflydelse på TryghedsGruppen og TrygFonden

Valget til repræsentantskabet er slut. De sidste stemmer er talt op, og resultatet er klar: Der er nu sat navne på de 10 sjællandske repræsentanter i TryghedsGruppen, der skal være med til at beslutte TryghedsGruppens og TrygFondens retning de næste fem år.

Som i de seneste otte år var der i år kampvalg om at komme i TryghedsGruppens repræsentantskab. Det betyder, at alle 12 kandidater har kæmpet om at få nok stemmer til at være blandt de 10 sjællændere i repræsentantskabet, som nu får indflydelse på TryghedsGruppen og TrygFonden.

”Valget i Region Sjælland viser, at medlemsdemokratiet i TryghedsGruppen er levende med kampvalg og livlig debat. Det kan jeg selvfølgelig kun være tilfreds med. Så tillykke til alle de valgte kandidater. Jeg glæder mig til samarbejdet,”udtaler Jens Bigum, formand for TryghedsGruppens repræsentantskab.

Tre direktører, en visesanger, en læge, en landmand, en godsejer, en selvstændig, en forbundsformand og en apoteker. Titlerne på årets valgte repræsenterer en bred vifte af erfaringer og baggrunde. Og så var der lige mange mænd og kvinder, som stillede op til valget.

Til årets valg skulle der mindst 788 personlige stemmer til for at blive valgt. Til sammenligning krævede det 427 personlige stemmer at blive valgt til regionsrådet i Region Sjælland ved det seneste valg i 2013.

De sidste fem år har stemmeprocenten ved TryghedsGruppens valg ligget på over 10 procent. I år er ingen undtagelse. Stemmeprocenten lå på 10,3 procent, hvilket er højt i forhold til sammenlignelige valg.

De 10 valgte repræsentanter er (alfabetisk):

• Anya Eskildsen, Greve (1.026 stemmer)
  • Cathrine Riegels Gudbergsen, Næstved (1.516 stemmer)
  • Christian Wedell-Neergaard, Køge (1.369 stemmer)
  • Erik Grip, Lejre (1.087 stemmer)
  • Jane Wickmann, Roskilde (943 stemmer)
  • Jesper Hjulmand, Holbæk (1.055 stemmer)
  • Johanne Rask, Holbæk (1.608 stemmer)
  • Jørn Rise Andersen, Faxe (788 stemmer)
  • Peter Lück, Lolland (1.690 stemmer)
  • Ted Kallehave, Vordingborg (1.914 stemmer)

TryghedsGruppen kort fortalt

TryghedsGruppen er hovedejer af forsikringsselskabet Tryg og står bag TrygFonden. Vi skaber værdi og tryghed gennem langsigtede investeringer og almennyttige uddelinger.

Med ca. 1 mio. medlemmer er TryghedsGruppen et af landets største medlemsbaserede selskaber. Alle danske forsikringstagere i Tryg er automatisk medlemmer i TryghedsGruppen.

Læs mere om vores medlemsdemokrati og valget i Region Sjælland herNæste valg er i 2017 i Region Syddanmark.