Jesper Hjulmand overtager formandsposten i TryghedsGruppen efter Jørgen Huno Rasmussen

Jesper Hjulmand er valgt som ny formand for TryghedsGruppen. Han afløser Jørgen Huno Rasmussen, der har besluttet at stoppe som formand efter fem år i spidsen for TryghedsGruppen. Desuden blev Henrik Horup, Karen Bladt, Magnus Skovrind Pedersen og Torben Jensen valgt ind i bestyrelsen.

Jesper Hjulmand er ny formand for TryghedsGruppens bestyrelse. Det står klart, efter TryghedsGruppens ordinære repræsentantskabsmøde tirsdag med efterfølgende konstituerende bestyrelsesmøde. TryghedsGruppen er hovedejer af Tryg Forsikring og står bag TrygFonden.

Jesper Hjulmand har siddet i TryghedsGruppens repræsentantskab siden 2004, i TryghedsGruppens bestyrelse siden 2008 og i Trygs bestyrelse siden 2010.

”Jeg er glad for repræsentantskabets tillidserklæring. TryghedsGruppen har under Jørgen Huno Rasmussens formandsperiode nået mange store mål gennem et solidt ejerskab af Tryg, en bonusordning til medlemmerne af TryghedsGruppen samtidig med en styrket almennyttig rolle gennem TrygFonden,” siger den ny formand Jesper Hjulmand.

”Vi har senest vedtaget en medlemsstrategi, som skal knytte medlemmerne tættere til TryghedsGruppen. Vi oplevede i februar rekorder for antal opstillede kandidater og i stemmeprocenten til repræsentantskabsvalget i Region Midtjylland, og interessen for at deltage i TryghedsGruppens arbejde er klart stigende. Så det bliver en af mine væsentlige prioriteringer at bakke op om den positive interesse fra medlemmerne,” siger Jesper Hjulmand.

Der var også stor interesse om bestyrelsesposterne, hvor fire pladser var på valg. Pladserne gik til Henrik Horup, Karen Bladt, Magnus Skovrind Pedersen og Torben Jensen. I den efterfølgende konstituering blev det indstillet at Jesper Hjulmand, Ida Sofie Jensen og Anders Hjulmand også indgår i Trygs bestyrelse.

Ny næstformand for TryghedsGruppens repræsentantskab blev Helle Taulbjerg, hvor Jens Bigum er formand.

I valgbestyrelsen indtrådte Charlotte Antonsen, Kurt H. Jørgensen og Lena Baunsgaard Pedersen.